Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

LIFE STORY Καίτη Γαρμπή: Ένα tribute στην diva της πίστας με σπάνιο φωτογραφικό υλικό

26 Ιανουαρίου 2013
LIFE STORY Καίτη Γαρμπή: Ένα tribute στην diva της πίστας με σπάνιο φωτογραφικό υλικό

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ

«Το lifestyle είναι για τα πρώτα τραπέζια. Η φωνή και η καρδιά μου για τους πίσω!»

Από το Αιγάλεω στα ατελιέ του Cavalli και από τις τετραπλές πλατίνες σε κινηματογραφική αίθουσα χωρίς γαρίφαλα. Τα πανέμορφα καταπράσινα μάτια της Καίτης Γαρμπή έχουν ομολογουμένως αντικρίσει πολλά στα 25 χρόνια της καριέρας της στην πρώτη γραμμή.

Του Μάνου Κιαπόκα

Άπειρα εξώφυλλα, δεκάδες πλατίνες, τουαλέτες σκανδαλωδώς ακριβές, ατέλειωτα πόδια, επιτυχίες που διαδέχονται η μία την άλλη, συνεργασίες μεγατόνων σε κατάμεστα μαγαζιά, τι να πρωτοπεί κανείς για την Καίτη Γαρμπή. Ωστόσο παραμένει ακόμα μια από τις πιο επιτυχημένες και ταυτόχρονα πιο προσιτές καλλιτέχνιδες που πέρασαν τα τελευταία χρόνια από το χώρο της ελληνικής σόουμπιζ.

Πολλά χώρεσαν σε αυτή τη μυθική καριέρα, επιτυχίες και στραβοπατήματα, συγκινήσεις, εκπλήξεις και μοναδικές εμπειρίες. Η Καίτη ή αλλιώς η Καιτούλα -όπως την αποκαλούν οι δικοί της άνθρωποι- έχει κατά καιρούς παραδεχτεί πως έκανε φορολογική δήλωση 1δις δραχμές, πως προχώρησε σε πλαστική στήθους για τον Διονύση, πως είχε διακόψει μια προηγούμενη εγκυμοσύνη γιατί δεν ήθελε τον τότε σύντροφό της για πατέρα του παιδιού της και πως το μεγαλύτερο κατόρθωμά της ως τώρα είναι ο γιος της Δημήτρης που ήρθε στη ζωή το 1999, στο ζενίθ της καριέρας της...

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΟΒΑ...

Οι αδερφές Γαρμπή γεννήθηκαν στο Αιγάλεω από μια τυπική ελληνική οικογένεια, στη δεκαετία του 1960. Η αδερφή της Λιάνα στα 13 και η Καίτη Γαρμπή στα 15 τραγουδούν υπό το άγρυπνο βλέμμα της μητέρας τους που τις περίμενε να τελειώσουν για να τις γυρίσει σπίτι.

Στα μέσα της δεκαετίας του '80 ανήκουν στο μπαλέτο του Γιάννη Φλωρινιώτη. Βάτες, χρυσά σακάκια, μαλλί άφρο. Βλέποντας όλοι την Καίτη μιλούσαν για ένα νέο αστέρι. Λίγο αργότερα, η Λιάνα αποφασίζει να παντρευτεί και έτσι η Καίτη αρχίζει τη σόλο καριέρα της. H πρώτη της ηχογράφηση ήταν το τραγούδι «Στο Σαιν Τροπέ», μια διασκευή του «St. Tropez twist», το οποίο συμπεριλήφθηκε στη συλλογή «Τα δέκα δεκάρια» (1987) όπου συμμετείχαν και άλλοι καλλιτέχνες όπως η Μαντώ, η Πωλίνα και η Σοφία Βόσσου. Η επιτυχία της Καίτης τράβηξε το ενδιαφέρον των μουσικών παραγωγών της τότε CBS Record (από το 1991 Sony Music) με την οποία η Καίτη υπέγραψε το πρώτο της συμβόλαιο.

ΤΟ 'ΠΕ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΙ...

Το 1989 η «Πρόβα» είναι το πρώτο σόλο δισκογραφικό της βήμα, ενώ στο επόμενο «Γυαλιά Καρφιά» ξεχωρίζουν το «Φαντασματάκι», που ήταν και το πρώτο της βιντεοκλίπ, το «Τζίνι» και το «Ψεματάκι». Το 1992 η καριέρα της απογειώνεται με το τραγούδι της Ναταλίας Γερμανού «Πες το μ' ένα φιλί», που κάνει το δίσκο της «Φεγγαριού Αναπνοές» χρυσό σε πωλήσεις και την Καίτη να γίνεται περιζήτητη για τους επιχειρηματίες.

Το 1993 εκπροσωπεί την Ελλάδα στη Eurovision κατακτώντας την 9η θέση με το τραγούδι «Ελλάδα Χώρα του Φωτός». Σημαντικό ρόλο έπαιξε φυσικά και το... διάτρητο, διάφανο φόρεμα της Σήλιας Κριθαριώτη που έκοψε την ανάσα όσων παρακολούθησαν το διαγωνισμό. Η γνωριμία της με τον Φοίβο το 1993 και το δίσκο «Ως τον Παράδεισο» της χαρίζει 60.000 πωλήσεις και ένα... λαχείο διαρκείας που το κέρδιζε συνεχώς για μία δεκαετία σχεδόν με σουξέ μεγατόνων που της έγραψε ο Μίδας του πενταγράμμου.

Το «Ατόφιο Χρυσάφι» με το cult πλέον «Ξυπόλυτη Χορεύω» και το διαχρονικό «Μη με Συγκρίνεις» αναδεικνύει την Καίτη σε πρώτο όνομα και οι εμφανίσεις στο πλευρό του Βασίλη Καρρά στο «Posidoniο» σαρώνουν.

Το 1996 με το «Αρχίζω Πόλεμο» η επιτυχία συνεχίζεται. «Θα μελαγχολήσω», «Χαμένα», «Περασμένα Ξεχασμένα», «Μια φορά κι έναν καιρό» και οι 180.000 πωλήσεις προοικονομούν την επερχόμενη επέλαση της Καίτης Γαρμπή στις πίστες. Με τις «Ευαισθησίες», επίσης τρεις φορές πλατινένιες, η Καίτη «μπήκε» σε κάθε σπίτι, το ραδιοφωνικό air play χτυπάει κόκκινο και οι εμφανίσεις της με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Αντώνη Ρέμο στο «Diogenis» σκίζουν. Ένας χρόνος μακριά από τις πίστες λόγω της γέννησης του γιού της και ένα «Δώρο Θεού» που γίνεται χρυσό. Ακολουθεί το «Κάτι», το ζενίθ της καριέρας της με τετραπλά πλατινένιες πωλήσεις και συνεργασία με την Άννα Βίσση στο «Fever».

Ουρές κόσμου για να απολαύσουν τις δύο ντίβες με τουαλέτες εκατομμυρίων, πολυμελή μπαλέτα και δύο αληθινά cabrio πάνω στη σκηνή, σε ένα σόου που όμοιό του δεν ξανάγινε. Μια από τις ομολογουμένως πιο επιτυχημένες συνεργασίες της τραγουδίστριας ήταν το 2001 στην «Ιερά Οδό» στο πλευρό του Πασχάλη Τερζή. Έκτοτε η καριέρα της ακολούθησε κάποιες πτωτικές τάσεις, με προσεγμένους μεν δίσκους και κάποια πολύ ωραία κομμάτια όπως το «Εσένα Μόνο» που δεν σημείωσαν όμως τις αναμενόμενες πωλήσεις. Είναι η περίοδος που η Καίτη έχει αρχίσει να ψάχνεται καλλιτεχνικά...

ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ...

Η τελευταία εμφάνιση της τραγουδίστριας σε μεγάλη πίστα έγινε το 2008, στο πλευρό του Νότη Σφακιανάκη. Τότε με δίσκο του Νίκου Αντύπα «Καινούρια Εγώ», με άλλο ήχο που αναδεικνύει τη ζεστή χροιά της, έμοιαζε κάπως απόμακρη από τα γνωστά μπουζούκια. Αν παρατηρήσατε ήταν η μόνη φορά που ο εκκεντρικός «Άρχοντας» έβαλε δίπλα του στην αφίσα τον καλλιτέχνη που συνεργάζεται. Μια απόπειρα της Καίτης στο «Polis Studio» δεν στέφθηκε από ιδιαίτερη επιτυχία και, παρότι ο κόσμος τη ζητάει απεγνωσμένα, τα τραγούδια της (τα παλιά κυρίως) παίζουν σε όλα τα ραδιόφωνα, εκείνη επιλέγει να αποτραβηχτεί. Το Σεπτέμβριο δίνει το «παρών» στη συναυλία στο ΟΑΚΑ για τα 20 χρόνια του Φοίβου. Το στάδιο πραγματικά σείστηκε από το χειροκρότημα του κόσμου και ειδικά όταν μας είπε «Πολύ μου λείψατε», ενώ λίγο μετά εξομολογήθηκε ότι ήταν πολύ συγκινημένη και θα ήθελε να έχει «Χέρια χιλιόμετρα να αγκαλιάσει όλο τον κόσμο». Εκεί κατάλαβε ότι έπρεπε να επιστρέψει. Ίσως όχι... ξυπόλητη με σημαία μια φούστα, αλλά αλλιώς, όπως εκείνη νιώθει καλύτερα. Και το έκανε...

Πάντα πρωτοπόρα (είναι και το ζώδιο του Διδύμου που τις ζητάει τις αλλαγές) είναι η πρώτη Ελληνίδα καλλιτέχνις που τραγουδάει σε αίθουσα σινεμά. Έτσι η αίθουσα 13 του «Κosmopolis» μετατρέπεται σε μουσική σκηνή, με την Καίτη στα καλύτερά της. Με focus στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και προσανατολισμό τζαζ στις διασκευές της απέσπασε τις καλύτερες κριτικές στα πέντε διήμερα. Από τις 21/12 εμφανίζεται στην ιστορική «Casablanca» του κέντρου και εδώ σαν κάτι να μας λέει ότι θα δούμε την... παλιά καλή Καίτη!

ΤΟ «ΝΑΙ» ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ...

Πρωτοχρονιά του 1997 και το «Μπράβο» με τη Ρούλα Κορομηλά έχει καλεσμένη την Καίτη Γαρμπή και τον Διονύση Σχοινά. Όταν η οικοδέσποινα ρωτάει τον Διονύση πώς νιώθει αυτή τη στιγμή, εκείνος μπροστά στα μάτια της έκπληκτης Καίτης τής ζητάει να τον παντρευτεί. Τα μηχανάκια της AGB σημειώνουν τηλεθέαση ρεκόρ. H Καίτη συγκινημένη δεν μπορεί να μιλήσει... έτσι δεν είπε ποτέ το «Ναι» οn air! Την ίδια περίοδο που η Καίτη ήταν με τον Διονύση Σχοινά βγήκε στην επιφάνεια ότι ο Σχοινάς είχε σχέση και με την Έλλη Κοκκίνου, η οποία, μάλιστα, πληροφορήθηκε την πρόταση γάμου που έκανε στην Καίτη Γαρμπή από την τηλεόραση. Έκτοτε οι σχέσεις τους είναι τυπικές, η Έλλη, αν και συντετριμμένη από το χωρισμό της, τήρησε μια αξιοπρεπή στάση και προχώρησε στη ζωή της. Πάντως οι κακές γλώσσες λένε ότι ποτέ δεν ξεπέρασε τον Διονύση Σχοινά. Όπως και να 'χει η Καίτη με τον Διονύση πάρα τα χρόνια που πέρασαν παραμένουν μαζί και μάλιστα είναι πολύ αγαπημένοι - σπάνια περίπτωση για την ελληνική σόουμπιζ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΧΟΙΝΑΣ, ΕΝΑ ΔΩΡΟ ΘΕΟΥ

Έχοντας μεγαλώσει σε μια παραδοσιακή οικογένεια, η Καίτη Γαρμπή δεν θα μπορούσε να μη θεωρεί προσωπική ολοκλήρωση την απόκτηση ενός παιδιού. Μετά από επανειλημμένες προσπάθειες, όμως, δεν τα καταφέρνει. Ευτυχώς με τη μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης το ζευγάρι κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και ο μικρός Δημήτρης έρχεται στη ζωή. Ένα υγιέστατο, ζωηρό και πανέμορφο παιδάκι που έκανε την Καίτη πραγματικά ευτυχισμένη. Σε πολλές συζητήσεις που έχουμε κάνει μου έλεγε ότι είναι χορτασμένη από τη νύχτα, ότι δεν τις έλειψαν δόξες, χρήματα, ρούχα, επιτυχία... Αλλά το βλέμμα αυτού του παιδιού είναι πάνω από κάθε πλατίνα.

Η ΜΟΥΣΑ ΤΟΥ CAVALLI ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΤΗΣ ΜΑΝΤΟΝΑ

«Ένα ταξίδι για τα ρούχα μιας σεζόν μού κόστιζε περίπου 30 εκατομμύρια δραχμές», δήλωσε πρόσφατα η Καίτη Γαρμπή και εμείς δεν έχουμε παρά να συμφωνήσουμε παρατηρώντας τις εμφανίσεις της διαχρονικά. Η προχωρημένη τραγουδίστρια έκανε σχεδιαστές γνωστούς στη χώρα μας που μέχρι τότε δεν υπήρχαν όπως ο Roberto Cavalli και ο Alexander MacQueen. Aπό την αρχή της καριέρας της έδειξε την αγάπη της για τη μόδα όχι με φτηνά συνολάκια αλλά με κομμάτια που αποτέλεσαν επιτομή του στυλ. Από το πρώτο κιόλας βιντεοκλίπ της, το «Φαντασματάκι», η τραγουδίστρια είναι στο πνεύμα της εποχής: Φουντωτό μαλλί, λαμέ φόρεμα, χαμηλή γόβα και σκουλαρίκι - ντισκομπάλα! Τα μαλλιά της, επίσης, έχουν περάσει... διά πυρός και σιδήρου - από κόκκινο στο (ευτυχώς βραχύβιο) απόλυτο ξανθό και σε όλες τις αποχρώσεις του καστανού. Μάλιστα, ο διάσημος hairstylist Τρύφωνας Σαμαράς έκανε ένα από τα περίφημα ημερολόγιά του το 2005 βασισμένο εξ ολοκλήρου στην Καίτη, παρουσιάζοντάς την από βαρόνη μέχρι και... καραφλή! Η αφοπλιστική της εμφάνιση με τις σωστές αναλογίες και τα λεπτά πόδια της τής επέτρεψαν να φορέσει τα πάντα, από τουαλέτες μέχρι καυτά σορτς, από casual μέχρι λεοπάρ. Πανύψηλες μπότες, θεόρατα τακούνια, breathtaking σκισίματα, αβυσσαλέα ντεκολτέ έκαναν τους άντρες να παραληρούν και τις γυναίκες να θαυμάζουν. Και λέω «θαυμάζουν» και όχι «ζηλεύουν» γιατί η ίδια δεν σου το βγάζει αυτό πάνω στη σκηνή. Και με το πιο πρόστυχο ρούχο ήταν κομψή αλλά και με το πιο κλειστό ζιβάγκο ήταν σέξι. Αυτό το χάρισμα δεν το έχουν πολλές γυναίκες και είναι από τα βασικά συστατικά του star quality. H Kαίτη υπήρξε τολμηρή, εμπιστεύτηκε νέους σχεδιαστές αλλά και μεγάλα ονόματα - έχω υπάρξει στο καμαρίνι της σε καλές εποχές και πάνω της να δουλεύει ένα ολόκληρο επιτελείο για την εμφάνισή της. Η ίδια δήλωσε πως αυτά ανήκουν σε άλλες εποχές, ότι ο κόσμος ερχόταν να ακούσει και να δει. Έπρεπε όλα να είναι στην εντέλεια... «Το lifestyle ήταν σίγουρα πιο πολύ για τα πρώτα τραπέζια, αλλά η φωνή και η καρδιά μου για τους πίσω», δηλώνει στον Σταύρο Θεοδωράκη και επισφραγίζει την ευαίσθητη και προσγειωμένη φύση της. Η Καίτη ντύθηκε με ρούχα που δεν φόρεσε καμία άλλη, σπάζοντας το «καθεστώς» της παγέτας που ήταν σήμα-κατατεθέν στις πίστες. Μάλιστα, ο Roberto Cavalli φωτογραφήθηκε μαζί της για λογαριασμό ελληνικού περιοδικού μόδας, ενώ το 2001 πόζαρε με τουαλέτα του Alexander McQueen και εκείνος της το ανταπέδωσε χρίζοντάς την «μούσα» του νέου του αρώματος «Kingdom» στην χώρα μας! Αυτές τις τιμές η αλήθεια είναι ότι δεν τις έχει ζήσει άλλη Eλληνίδα τραγουδίστρια... Η Καίτη δοκίμασε και προχωρημένα πλην πανάκριβα πράγματα. Θυμηθείτε τις εικοσάποντες πλατφόρμες Lοuis Vuitton που ήρθαν στην Ελλάδα για εκείνη αλλά και τις χρυσές αλυσίδες - κολιέ Givenchy που φόρεσε πρώτη η Madonna στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Give It To Me»!

Η ΚΑΙΤΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ...

Έχοντας σημαδέψει τη δεκαετία του '90, έχοντας πλουτίσει την ελληνική δισκογραφία με τραγούδια κλασικά πλέον, η Καίτη Γαρμπή μπορεί να θεωρηθεί από τους πιο πλούσιους ανθρώπους που γνωρίζω. Και δεν εννοώ σε καταθέσεις αλλά σε εμπειρίες και συναισθήματα. Πήρε και έδωσε αγάπη. Σε απλό κόσμο, σε φτωχές οικογένειες ανώνυμα, ακόμα και στα ζώα, τη μεγάλη της αδυναμία. Τα μάτια της, αν ποτέ τα δείτε από κοντά, θα σας αγκαλιάσουν και θα σας αιχμαλωτίσουν παντοτινά, και δεν έχει να κάνει με το βαθύ σμαραγδένιο χρώμα τους αλλά με το ειλικρινές και ανθρώπινο βλέμμα τους. Αυτό εξάλλου δεν είναι που μένει, όταν... σβήσουν τα φώτα;

 

Ειδήσεις

Ροή ειδήσεων

Share