Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Η Diesel παρουσιάζει το Haute Couture!

The more hate you wear the less you care!

19 Σεπτεμβρίου 2018 12:00
Η Diesel παρουσιάζει το Haute Couture!

Η Diesel μαζί με τους Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Tommy Dorfman και άλλους

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ

ΤΟ


HAɄTE COUTURE

The more hate you wear the less you care


19 Σεπτεμβρίου 2018 - Όλοι έχουμε υπάρξει θύματα αρνητικών σχολίων και κριτικής στα social media. Ότι και να κάνεις online, πάντα υπάρχει κάποιος που θα σε κριτικάρει. Και όταν μας ‘’χτυπάει’’ το αναίτιο αυτό μίσος, οι περισσότεροι από μας, κάνουμε πίσω.. Όμως, το να κρυβόμαστε και να αισθανόμαστε άσχημα γι’ αυτό, δεν ωφελεί σε κάτι.


Η αλήθεια είναι, ότι όσο περισσότερο μοιράζεσαι το μίσος που λαμβάνεις και όσο το αντιμετωπίζεις με ειρωνεία και απαξίωση, τόσο λιγότερη δύναμη έχει και τόσο λιγότερο κακό σου κάνει. Γι’ αυτό λανσάρουμε το Haute Couture. Μία μοναδική συλλογή που σχεδιάστηκε για να κάνει ακριβώς αυτό: Να αποδυναμώσει το μίσος που δεχόμαστε.


Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε να το κάνουμε αυτό είναι να μοιραστούμε τη δική μας εμπειρία! Πήραμε λοιπόν κάποια από τα hate που έχει δεχτεί η Diesel ως Brand όπως το “Diesel is Dead” και “Diesel is not cool anymore” και με υπερηφάνια τα μετατρέψαμε σε μοναδικά κομμάτια μόδας.

Και καθώς κανείς δε δέχεται περισσότερο μισός από τα celebrities και τα ονόματα που ακολουθούμε στα social media, ενώσαμε όλες αυτές τις διεθνείς προσωπικότητες σε ένα γκρουπ το οποίο συμπεριλαμβάνει τους Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In and Jonathan Bellini για να μας βοηθήσει να δώσουμε ένα σημαντικό μήνυμα!

"The more hate you wear the less you care."


Οι άνθρωποι αυτοί διάλεξαν τα χειρότερα σχόλια που έχουν δεχτεί ποτέ κι εμείς σχεδιάσαμε αποκλειστικά τα Haute Couture κομμάτια για τον καθένα από αυτούς.

Τη Nicki Minaj την έχουν αποκαλέσει “The Bad Guy.” Ο Gucci Mane δέχτηκε το σχόλιο “Fuck You, Imposter.” Η Bella Thorne was ονομάστηκε “Slut.” και ο Tommy Dorfman αποκαλέστηκε “Faggot.” Όλα αυτά τα σχόλια αποτελούν τώρα μία limited edition συλλογή που θα είναι διαθέσιμη από τις 19 Σεπτεμβρίου στο diesel.com

H συλλογή θα είναι διαθέσιμη και σε όλα τα Diesel stores και σε επιλεγμένα καταστήματα.

Η Diesel θα ανεβάσει στα social media με μία σειρά από βίντεο για το κάθε μέλος του cast. Στα video οι πρωταγωνιστές χορεύουνε και με ειρωνικό τρόπο ‘’γλεντάνε’’ το μίσος που έχουν δεχτεί και μας μεταφέρουν το μήνυμα της καμπάνιας.

Αυτό το κάνουμε για να εμπνεύσουμε όλους εκεί έξω, να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό Haute Couture κομμάτι. Από τις 6 Οκτωβρίου στα Diesel Stores στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη οι πελάτες μας θα μπορούν να δημιουργούν το δικό τους μοναδικό κομμάτι και να φορούν το χειρότερο σχόλιο που έχουν δεχτεί ποτέ. Μέρος των εσόδων των πωλήσεων αυτών των κομματιών θα διατεθεί από τη Diesel για την υποστήριξη των anti-bullying και cyberbullying προγραμμάτων διαφόρων χωρών μέσω του του OTB foundation.


ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ: https://youtu.be/lUJtUojXY1k

Diesel Store Golden Hall τ.210 6837711

Diesel Store Θεσσαλονίκη: Αγίας Σοφίας 12 τ. 2310 221205

Embargoed until September 19, 2018, 9am GMT


DIESEL together with Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Tommy Dorfman and more


PRESENT


HAɄTE COUTURE

The more hate you wear the less you care

September 19, 2018 – We have all been victims of negativity and criticism on social media. Whatever you do online, there is always somebody ready to criticize. And when hit by unjustified hate, most of us take a step back. But hiding and feeling bad about is not going to help anyone.


The truth is this: the more you expose the hate you get, treating it with irony and irreverence, the less power it has to cause harm. This is why we are launching Haute Couture. A unique collection designed to do just that: disempower hate.


Where to start if not from what we have experienced directly? We took some of the hate Diesel received as a brand, like “Diesel is dead” and “Diesel is not cool anymore”, showing them with pride and turning them into unique items.


Then, because no one gets more hate than the celebrities and names we follow on social media, we are kicking this off with a group of polarizing global personalities including Nicki Minaj, Gucci Mane, Bella Thorne, Bria Vinaite, Tommy Dorfman, Miles Heizer, Yovanna Ventura, Barbie Ferreira, Yoo Ah-In and Jonathan Bellini, to help deliver an important message: "The more hate you wear the less you care."


They chose some of the worst comments they have ever received, and we have designed exclusive Haute Couture items for each of them. Nicki Minaj was dubbed “The Bad Guy.” Gucci Mane was told “Fuck You, Imposter.” Bella Thorne was named a “Slut.” And, Tommy Dorfman was called “Faggot.” All these comments are now limited-edition items in the Haute Couture collection, available from September 19 in selected Diesel stores and on diesel.com.


This new chapter of Diesel communication starts and lives where online hate is born – mostly on social media - with a series of tailor-made videos for each member of our stellar cast. We can see them dance and ironically celebrate the hate they have received, helping the world experience, first-hand, the campaign message.


We are also encouraging everyone out there to create their own one-of-a-kind Haute Couture items. In key markets around the world, starting from October 6, we will let our customers personalize the new collection, creating and wearing the worst comments they have ever received. And with the proceeds from the sale of the Haute Couture items, Diesel will be making a donation through the Only The Brave Foundation in support of anti-bullying and cyberbullying programs in different countries around the world.


WATCH THE FILM HERE: https://youtu.be/lUJtUojXY1k

PUBLICIS ITALY

Global Chief Creative Officer Publicis WW & CEO Publicis Italy: Bruno Bertelli

Chief Creative Officer Publicis Italy: Cristiana Boccassini

Creative Director: Thiago Cruz

Creative Director: Mihnea Gheorghiu

Associate Creative Director: Simone Di Laus

Senior Copywriter: James Andrews

Junior Art director: Alex Eftimie

Junior Copywriter: Anton Kuerschner

Head of Planning: Bela Ziemann

Senior Strategic Planner: Monica Radulescu

Head of Production: Francesca Zazzera

Producer: Marijana Vukomanovic

Art Buyer: Caterina Collesano

Corporate Designer: Gianluca Chinnici

International Client Service Director: Eleni Charakleia, Barbara Pusca

Account Supervisor: Filippo D’Andrea

Head of Social: Stefano Perazzo

Social Media Manager: Doina Tatu

PRODUCTION

Production Company: Stink Films

Director: Jovan Todorovic

Executive Producer and Partner at Blink: Blake Powell

Producer: Natalie Jacobson

DOP: Christophe Collette

Photographer: Vitali Gelwich

Head of Photography: Sarah Lalenya Kazalski

Stylist: Marc Goehring

EDITING

Main videos: Milena Petrovic

Pills: Samuele Schiavo (Prodigious Italy)

POST PRODUCTION VIDEO

Color Grading – The Mill NY

Colorist: Mikey Rossiter

Color producer: Evan Bauer

Postproduction Company: MPC London

Post Producer - Producer – Ryan Hancocks

VFX artists - Edward Taylor, George Brunt, Alex Snookes, Lucie Brant

DMP artist – Morten Vinther

Prep team - Abhinav Sharda, Salil Thapa, Uday Veerapalli, Prasanth Palaparthi, Shyam Babu, Yoki

POST PRODUCTION PHOTO:

Numérique

MUSIC

Music track: “I WANNA BE LOVED BY YOU” (Bert Kalmar, Harry Ruby, Herbert Stothart)

Publishing: Warner Bros Music Italy Srl, MPL Music Publishing INC, BMG Rights Management Italy Srl, Songwriters Guild of America, Memory Lane Music Group LLC

Recording cover master: Sizzer

Music supervision and consultancy: Michael Bertoldini

Executive music producers: Seppl Kretz, Michiel Marsman

Creative strategy: Jo Sandow, Marcel Wiebenga

Sync and licensing: Ilana Goldstoff, Stefano Binotto

AUDIO MIX&SOUND DESIGN

Sizzer

 

Μόδα

Ροή ειδήσεων

Share